MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Isnin, Februari 17, 2020

Anggap segala kritik sebagai teguran membina


Khamis lalu apabila saya kirim status WhatsApp dan Facebook mengenai tempahan roti paung tutup sehingga hari selasa 18.2.2020 saya menerima kiriman WhatsApp mengatakan roti saya tak laku dan cuba cari publisiti murahan.
Saya mengucapkan jutaan terima kasih atas kiriman tersebut yang saya anggap sebagai satu cabaran untuk terus berjaya.
Sebenarnya bukanlah banyak sangat pun tempahan yang saya terima setiap hari tetapi lepaslah bayar bil ultiliti.
Saya masih baru dalam bidang membuat roti, masih banyak kelemahan yang perlu saya pelajari dan segala peralatan pun tidak mencukupi.
Setakat hari ini saya hanya mampu menerima tempahan paling banyak hanya 3 kilogram tepung sahaja sehari, itu pun terpaksa tidur pukul 2 atau 3 pagi.
Walaupun letih, tempahan rakan rakan terpaksa juga disiapkan kerena itu satu harapan dan kepercayaan rakan rakan terhadap saya.
Sejak dari pukul 11 pagi tadi baru sekarang siap menguli dan menbentuk roti untuk tempahan esok.
Lagi 2 jam baru siap sepenuhnya dan bolehlah tidor awal sedikit dari hari hari yang lain.





Selamat malam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.