MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Ahad, Jun 30, 2013

Petronas Carigali memberi tempuh hingga Julai ini bagi Kemaman Supply Base membaiki mutu perkhidmatan

30 Jun 2013

Ketika menonton perlawan bolasepak di antara pasukan Johor Darul Takzim menentang Kelantan malam tadi di sebuah restoran di Bandar Cukai Utama Kemaman, saya bersama saorang rakan di datangi dua orang yang mendakwa dari syarikat Petronas Carigali di Kerteh Terengganu. 

Olih kerana tiada tempat duduk maka mereka menumpang duduk dimeja kami. Pada mulanya kami hanya berbual mengenai bolasepak walau pun saya tidak mahir tentang bolasepak, secara tak langsong perbualan kami bertukar tajuk kepada pilihanraya kecil Kuala Besut dan juga perkerjaan.

Mereka mendakwa Petronas Carigali telah menulis surat kepada pengurusan Kemaman Supply Base supaya membaiki mutu perkhidmatan kepada yang lebih baik dari sebelumnya. Menurut mereka, banyak aduan yang mereka terima dari syarikat syarikat pembekal yang mendakwa tiada kemudahan asas dan kerenah birokrasi Kemaman Supply Base menyebabkan kelewatan mereka membekal barang barang keperluan yang diminta olih Petronas Carigali.

Menurut mereka, Petronas Carigali telah memberi kata dua kepada Kemaman Supply Base supaya mengambil tindak segera sebelum bulan Julai ini jika tidak mahu kehilangan pelanggan. Jika pihak Kemaman Supply Base gagal membaiki mutu perkhidmatan, Petronas Carigali tidak teragak agak untuk keluar dari Kemaman Supply Base dan mencari lokasi baru. 

Jika Petronas Carigali keluar dari Kemaman Supply Base, Syarikat syarikat pembekal kepada Petronas Carigali juga akan mengikut langkahnya dan ini akan merugikan Kemaman Supply Base itu sendiri.

Tamat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.