MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Isnin, September 14, 2009

MIC perlu mengambil tindakan disiplin terhadap perwakilan yang melampau dan biadap.

Tindakan perwakilan MIC mengkritik Tun Dr. Mahathir Mohamad, termasuk cadangan mengalungkan gambar bekas perdana menteri itu dengan kalungan selipar dianggap sebagai melampau dan biadap.

Tindak-tanduk seumpama itu bukan budaya Barisan Nasional (BN) dan MIC perlu bertanggungjawab untuk mengambil tindakan terhadap perwakilannya.

BN perlu mengambil tindakan terhadap pemimpin MIC jika pimpinan MIC membiarkan perkara itu berlalu begitu sahaja tanpa sebarang tindakan atau hukuman kepada perwakilan tersebut.
Beberapa akhbar hari ini melaporkan bahawa Dr. Mahathir telah dikritik para perwakilan MIC pada perhimpunan itu kerana dikatakan mencampuri urusan dalaman MIC serta menjatuhkan maruah presiden parti itu Datuk Seri S.Samy Vellu.

Walaupun Dr Mahathir dikatakan mencampuri MIC dengan kenyataannya, masih banyak lagi cara atau saluran untuk menyampaikan rasa tidak puas hati mereka. Cadangan itu menggambarkan kaum India di negara ini tidak menghargai jasa dan sumbangan Dr. Mahathir terhadap masyarakat mereka. Ini menunjukan pemikiran mereka sangat cetek.

Umno dan orang melayu mesti mendesak supaya Presiden MIC Datuk Seri S.Samy Vellu memohon maaf secara terbuka kepada Dr Mahathir demi menjaga kehormatan orang melayu dan juga Dr Nahathir sebagai negarawan yang disegani.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.