MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Jumaat, Jun 17, 2011

Lagi lapuran polis terhadap BERSIH 2.0

Salam Blogger,

Chukai, 16 Jun 2011 Jam 2046 penulis telah membuat satu lapuran polis terhadap Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil ( Bersih 2.0 ) daripada terus membuat Perhimpunan Rakyat pada hari Sabtu, 9 Julai 2011.

Perhimpunan itu dijangka akan dihadiri 100.000 orang yang mana bolih mengakibatkan kesesakan lalulintas dan mengganggu ketenteraman awan. Jika mereka mahu menghantar memorandum, mereka bolih berbuat demikian dengan cara elok malah pemimpin mereka bolih bercakap didalam Dewan Rakyat supaya isu pengundian ini dikaji semula.

Mereka juga bolih melantik wakil mereka supaya menyampaikan memorandun ini kepada Yang DiPertuan Agong untok diteliti.

Penulis bimbang mereka mempunyai agenda yang tersendiri dan mahu mencetuskan huru hara dalam negara sepertimana berlaku di Asia Tengah seperti Mesir, Syria, Tunisia. Apabila perhimpunan ratusan ribu rakyat, macam macam bolih terjadi, golongan subversif akan mengambil kesempatan sehinggakan keadaan akan jadi huru hara dan kerajaan sementara ditubuhkan dari kalangan mereka.

Apabila rusuhan berlaku sana sini, maka media barat akan memainkan peranan dengan menyiarkan berita berulangkali bahawa Malaysia tidak lagi selamat dikunjungi. Para pelabur pun takut untuk melabur dengan Malaysia dan ini menjadikan satu ancaman terhadap ekonomi, kestabilan politik dan keselamatan negara. Segala bentuk ancamam terhadap keselamatan negara dari dalam dan luar negara haruslah dibendung terlebih awal supaya ianya tidak merebak menjadi lebih parah.

Penulis mengharapkan lebih ramai lagi ngo's dan umno membuat lapuran polis supaya pihak polis dapat bertindak menghalang mereka dari terus membuat huruhara.

Siapa sebenarnya Ambiga Sreenesavan yang sebenar? Beliau merupakan bekas presiden majlis peguam adalah orang yang bertanggongjawab menerima memorandun menuntut perlaksanaan Interfaith Commission ( IFC ) pada 21 Ogos 2001. Majlis peguam telah menerima memorandum untuk menuntut perlaksanaan 14 tuntutan IFC yang jelas sekali bertentangan dengan perlembagaan persekutuan. Apakah ahli ahli PAS yang dipimpin olih Timbalan Presiden yang baru Haji Mohamad Sabu yang juga Timbalan BERSIH 2.0 masih lagi menganggap penubuhan IFC itu satu yang BERSIH bagi mereka? Dalam satu forum anjuran DAP pada Jun 2007, Ambiga mempertikaikan perlaksanaan hukum syariah dalam artikel 121 ( 1A ) berkaitan dengan kes Lina Joy. Apakah Ambiga yang menyokong kebebasan beragama yang dimahukan olih Lina Joy ini dianggap BERSIH olih parti PAS?

Mengapa mereka tidak membuat demontrasi untuk menuntut pembatalan memorandun tersebut di hadapan pejabat Majlis Peguam?




Siapa dikiri kanan Ambiga Sreenevasan?

Timbalan Presiden PAS yang baru Haji Mohamad Sabu





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.