MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Khamis, Oktober 11, 2012

Antara Calon Luar dan Calon Tempatan

Antara Calon Luar dan Calon Tempatan

Assalamualaikum
Dah lama saya tidak menulis blog, Hari ini saya tertarik dengan komen YB Adun Air Putih Haji Wan Abdul Hakim Tan Sri Wan Mokhtar dalam facebook beliau berbunyi begini. 
"Baru2 ni ramai yg bertanya pada saya samada saya masih akan bertanding atau tidak di DUN Air Putih. Jawapanya cukup mudah, saya tak tau sebab hanya pucuk pimpinan UMNO yg tau dan akan buat keputusan. Sewaktu dlm perjalanan saya ke Air Putih selepas dimaklumkan saya dicalonkan pada 2008 dulu, saya bertekad jika saya tidak ditawarkan bertanding pada pilihanraya seterusnya (PRU 13), saya akan menerima dgn penuh kesyukuran dan hati terbuka. Saya tidak akan menyusahkan parti dgn menghantar penyokong ber bas-bas untk protes dan sebagainya. Pesan ayahanda waktu itu pun simple, jgn mengharap penggal ke 2, buat yg terbaik." 
YB Adun Air Putih Haji Wan Abdul Hakim Tan Sri Wan Mokhtar 
2 dari kiri bersama Ketua Cawangan Dun Air Putih.

Sebelum ini terlalu banyak spekulasi tentang beliau, sama ada masih kekal di Dun Air Putih atau berpindah ke Dun Cukai atau juga Parlimen Kemaman. Ada juga yang mengatakan Wan Hakim tidak terpilih disebabkan beliau adalah penyokong kuat Dato' Seri Idris Jusoh Mantan Menteri Besar Terengganu yang lalu. Pada awal tahun baru baru ini, saya pernah bertanya kepada beliau apakah beliau masih menjadi calon dalam PRU 13 yang akan datang? Beliau menjawab, terserah kepada pucuk pimpinan samada beliau masih diperlukan atau sebaliknya, semuanya ketentuan Allah Subhanahuataala. Beliau tidak merasa terkilan jika tidak dipilh dan berharap calon yang dipilih nanti lebih baik dari beliau. 

Sinar Harian 11.3.2011 menyiarkan komen saorang ketua cawangan yang mahukan anak jati Dun Air Putih menjadi calon dalam PRU 13 dan tidak menolak Adun yang sedia ada.

3 Oktober 2012 yang lalu Pengerusi Perkasa Kemaman Zulkifli Ngah membuat kenyataan kepada Sinar Harian "Calon Dun yang berasal dari Air Putih lebih memahami kehendak pengundi"
Keratan Sinar Harian 3 Oktober 2012

Sepanjang saya mengenali Wan Hakim, saya melihat beliau saorang yang mudah didampingi dan senang untuk berjumpa tanpa ada protokol. Saya amat hormat pendiriannya yang tegas dalam sesuatu isu yang dibangkitkan.
Adun Air Putih satu satunya Adun dalam Parlimen Kemaman yang tidak pernah dilantik sebagai exco.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.