MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Ahad, Mei 20, 2018

Lima lelaki mengedar dadah di tahan

MOHD. SAID (tengah) bersama Nawawi dan Mohd Faizol menunjukkan dadah yang dirampas dalam sidang akhbar di IPD Kemaman hari ini. - UTUSAN ONLINE


20 Mei 2018 1:58 PM


KEMAMAN 20 Mei - Polis menahan lima lelaki yang berjinak-jinak mengedar dadah di daerah ini sejak awal tahun dalam serbuan di Kampung Mak Cili Paya dekat sini pada awal pagi Jumaat lalu.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Mohd Said Ibrahim memberitahu, pihaknya turut merampas dadah jenis heroin seberat 154.8 gram, syabu (1.80 gram) dan pil kuda (220 biji) yang keseluruhannya dianggarkan bernilai RM12,360.

Katanya, semua suspek yang berusia antara 24 hingga 40 tahun itu kini ditahan reman selama tujuh hari untuk siasatan mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952.

“Empat daripada mereka disahkan positif dadah manakala seorang pula mempunyai rekod jenayah lampau di bawah Seksyen 15 (1) (A) Akta Dadah Berbahaya 1952,” katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini hari ini.

Yang turut hadir, Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah, Asisten Superintendan Mohd Faizol Azuhan Che Omar dan Inspektor Nawawi Muhamad.

Katanya, suspek mendapat bekalan dadah di Pengerang, Johor dua hari sebelum tangkapan dibuat untuk dijual kepada penagih di kawasan sekitar daerah ini.

“Selain itu pihaknya turut menyita sebuah kereta Toyota Wish bernilai RM45,000 dan sebuah motosikal bernilai RM3,500,”ujarnya. - UTUSAN ONLINE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.