MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Jumaat, Mei 18, 2018

APMM tahan bot nelayan Vietnam di perairan Kemaman


MUKHATAR A. RAHMAN
18 Mei 2018 2:03 PM

Bot nelayan Vietnam

KEMAMAN - Tindakan sebuah bot nelayan Vietnam yang cuba menyamar menggunakan nombor pendaftaran Malaysia bagi mengaut sumber laut di perairan negeri ini tidak berhasil selepas kegiatan mereka berjaya dipatahkan anggota Maritim Malaysia (APMM) kelmarin.

Pengarah Maritim Negeri Pahang, Datuk Zulkarnain Mohd. Omar berkata, ketika menjalankan rondaan pada pukul 5.16 pagi, pihaknya menerima aduan awam mengenai sebuah bot dalam keadaan mencurigakan kira-kira 59 batu nautika dari Kuala Kemaman.

"Kapal ronda APMM telah mengesan sebuah bot nelayan asing yang disyaki menyamar sebagai bot nelayan tempatan dengan menggunakan nombor pendaftaran PAF 4128.

"Hasil pemeriksaan yang dilakukan, didapati kesemua tujuh awak-awak termasuk tekong bot berkenaan gagal mengemukakan dokumen pengenalan diri, lesen bot dan permit kerja yang sah," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Menurut Zulkarnain, bot nelayan berserta barangan rampasan yang dianggarkan bernilai kira-kira RM500,000 itu kemudiannya dibawa ke jeti APMM Kemaman bagi tujuan siasatan lanjut. - K! ONLINE



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.