MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Ahad, Jun 29, 2008

Nak dengar cara turunkan harga minyak...? Tunggu (kalau jadi) debat Ahmad Shabery Cheek VS Anwar Ibrahim

Ideanya mudah…jangan cakap sebarangan. Tak kira pihak kerajaan atau pembangkang. Negara ini tidak boleh hidup atas sentimen dan emosi menerusi ucapan berapi-api dan demonstrasi.Turun dengan fakta dan angka yang boleh yakin rakyat siapa yang betul.Orang kampong di Sik,Hulu Terengganu,Gua Musang,Kuala Pilah,Mersing dan nun jauh di Long Pasia tidak faham terma ekonomi yang tinggi-tinggi dan berbelit.Soalnya bagaimana ramai yang sudah angin satu badan dengan kenaikan minyak naik harga dapat diberi kefahaman isu ini dalam prespektif yang betul.Peritnya sekarang bukan terasa di Malaysia saja merasa menjadi bahan keluhan satu dunia.Penasihat Parti Keadilan Rakyat,Datuk Seri Anwar Ibrahim kata beliau boleh turunkan harga minyak esoknya sebaik saja dapat tawan Putrajaya.Bunyinya memang mengiurkan. KLIK PADA LINK INI UNTUK LAPORAN LANJUT .- 29/6/2008
Sumber Agendadaily.com

Berita Terbaru
RTM sedia siar siaran langsung debat Ahmad Shabery- Anwar, kata Kamaruddin
29/06/2008 3:52pm
SEREMBAN 29 Jun — RTM bersedia untuk menyiarkan siaran langsung debat mengenai harga minyak di antara Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek dan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata Ketua Setiausaha Kementerian Penerangan, Datuk Kamaruddin Siaraf.
Beliau berkata, kesediaan RTM untuk menyiarkan debat itu secara langsung sebagai membuktikan sikap keterbukaan kementerian itu.
“Kita sangat terbuka...kita boleh siarkan (siaran langsung) tetapi bukan dianjurkan oleh RTM,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan pameran Kenali ASEAN 2008 di sini hari ini.
Debat bertema “Hari ini Membentuk Kerajaan, Esok Turun Harga Minyak" anjuran portal berita Agenda Daily itu dijadual pada 15 Julai ini di Dewan Bahasa dan Pustaka.
Ahmad Shabery dan Anwar telah mengesahkan penyertaan mereka dan debat itu juga mungkin akan disiarkan secara langsung oleh beberapa stesen televisyen. - Benama
Petikan Utusan online.

Komen

Adakah debat Shabery dan Anwar pada 15 Julai ini menjadi kenyataan?
Ramai dikalangan pemerhati berkata Shabery mengambil risiko yang mana jika kalah, adakah kerajaan akan mengikut apa yang Anwar cakap? Jika Anwar kalah, itu perkara biasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.