MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Selasa, Mei 12, 2009

Polis mohon waran tangkap terhadap Dr Ramzi

KUALA TERENGGANU: Polis akan mendapatkan waran tangkap terhadap Datuk Dr Ahmad Ramzi Mohamad Zubir kerana gagal tampil bagi membantu siasatan berhubung kes penghantaran khidmat pesanan ringkas (SMS) ugutan kepada tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Barisan Nasional (BN), bulan lalu. Timbalan Ketua Polis negeri, SAC II Hamzah Mohd Jamil, berkata sehingga jam 3 petang ini, bekas Setiausaha Politik kepada mantan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Idris Jusoh, masih belum memberikan keterangan walaupun sudah diberikan tempoh tiga hari untuk berbuat demikian. "Sebagaimana yang dimaklumkan dalam sidang media yang lalu, kita memberikan beliau tempoh tiga hari untuk tampil sebelum waran tangkap dikeluarkan dan tempoh itu berakhir pada jam 3 petang ini.
"Sehingga jam 3 petang tadi, belum ada tanda-tanda yang menunjukkan Dr Ramzi muncul atau datang memberikan keterangan berhubung kes itu," katanya di pejabatnya di sini, hari ini. Beliau berkata, polis akan meminta kerjasama daripada Jabatan Imigresen serta Interpol bagi mengesan Ramzi, yang juga adalah bekas calon BN pada pilihan raya umum lalu, sama ada masih berada dalam negara atau sebaliknya. Beliau turut meminta keluarga Ramzi serta orang ramai yang mempunyai maklumat tentang kedudukannya, supaya menghubungi balai polis yang berhampiran.
Ramzi dicari polis kerana beliau adalah antara individu yang pernah mengeluarkan kenyataan kepada media berhubung SMS ugutan yang diterima tiga Adun BN iaitu Adun Ajil, Datuk Rosol Wahid, Abdul Halim Jusoh (Permaisuri) dan Zakaria Abdullah (Paka) pada 13 April lalu. Keadaan itu menyebabkan 10 Adun termasuk tiga yang menerima SMS itu enggan hadir ke sidang DUN Terengganu yang diadakan pada keesokan harinya, 14 April. Berikutan kes itu, polis menahan seorang kerani syarikat swasta berusia 31 tahun di Bandar Baru Bangi, Selangor pada 20 April lalu sebelum lelaki terbabit dibebaskan dengan jaminan polis selepas direman selama tujuh hari. - Bernama
Petikan Berita Harian Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.