MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Ahad, Mei 10, 2009

Politik UMNO Terengganu

Datuk Ahmad Said

Salam blogger,

Saya amat tertarik ulasan YB Ust Muhammad Ramli Haji Nuh Adun Tepuh dalam blog beliau http://mramli.blogspot.com/ mengenai kemelut politik umno Terengganu. Beliau membuat ulasan yang sederhana. Saya juga terbaca blog YB Dato Rosol Wahid Adun Ajil, dalam blog http://drosol.blogspot.com/
Apa yang menarik adalah perkataan " Gertak Kling". Disini saya ingin bertanya kepada pembaca siapa sebenarnya "Gertak Kling" terlebih dahulu? Siapa yang buat kenyataan akhbar pada tahun lepas bahawa jika Dato Ahmad Said dilantik sebagai MB Terengganu maka 22 Adun BN akan letak jawatan. Rakyat Terengganu hanya menunggu slogan ciptaan YB Dato Seri Haji Idris Jusoh " Kita Cakap Kita Buat" dilaksanakan, tetapi sehingga hari ini tiada seorang pun yang berbuat demikian.
Rakyat Terengganu menunggu perlantikan MB dengan harapan ekonomi negeri dapat dipulihkan. Hampir sebulan perlantikan MB tidak dibuat, rakyat merasa hampa. Apabila Datuk Ahmad Said dilantik sebagai MB, rakyat memberi harapan agar segala perselisihan faham antara pemimpin dapat diselesaikan. Bukan senang nak memenuhi citarasa semua orang, mestilah ada yang bolih terima dan sebaliknya. Setahun telah berlalu dan rakyat telah lupa apa yang berlaku diantara pemimpin, rupa rupanya masih ada saki baki ketidakpuasan hati pemimpin yang ditunjukan secara zahir selepas selesai sahaja perlantikan YAB Dato Seri Mohd Najib sebagai PM.
Kepada pemimpin UMNO Terengganu, cukup cukuplah berpolitik sesama sendiri, buatlah kerja yang diamanahkan olih rakyat sepertimana saranan YAB Datuk Seri Najib. Kita sebagai pemimpin adalah anugerah Allah. Allah telah mengamanhkan kepada kita untuk memimpin rakyat yang memerlukan pertolongan. Akhir sekali marilah kita hayati lagu Allahyarham TS P Ramli " Buang yang keruh, Ambil yang jernih, Baru teguh peribadi"

Akhir kata saya mengucapkan selamat bersidang yang tak berapa lama lagi, baik cawangan mahu pun bahagian.

Salam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.