MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Ahad, Mei 10, 2009

Politik dalam Dun Air Putih

Salam Blogger

Apabila kemelut politik UMNO Negeri Terengganu bergolak kembali dengan peristiwa 4 April 2009 yangmana seramai 10 ADUN BN tidak masuk Dewan Undangan Negeri Terengganu yang bersidang pada hari kedua kerana dikatakan telah diugut melalui SMS.

Sejak kejadian tersebut pelbagai tuduhan dilemparkan kepada YB Adun Air Putih Haji Wan Abdul Hakim kerana dikatakan memihak kepada kumpulan 10 dan bukanya kepada MB yang juga orang Kemaman.

Ada juga yang mendakwa memang benar YB Adun Air Putih hadir semasa kumpulan 10 mengadakan sidang akhbar olih kerana simpati terhadap mereka. Sejauh mana kebenaranya tidaklah diketahui.

Menurut satu sumber, baru baru ini YB Adun Air Putih ada membuat perjumpaan dengan semua ketua ketua cawangan dalam Dun Air Putih bagi menjelaskan apa yang berlaku dan mengapa beliau lewat sampai ke persidangan Dun pada hari kejadian.

Beliau menjelaskan kelewatan berlaku disebabkan beliau terlalu penat kerana pada malam sebelumnya beliau hadir ke majlis perasmian Tilawah Al Quran di Felda Neram 1 yang dirasmikan olih MB Terengganu. Selesai majlis Tilawah Al Quran, beliau pulang kerumah lama ayahndanya di Cukai. Keesokan paginya beliau ke Kuala Terengganu bagi menghadiri persidangan dewan undangan negeri.

Apabila ada krisis begini maka pelbagai andaian dibuat terhadap beliau dengan mengatakan yang beliau gagal menjalankan tugas sebagai wakil rakyat dan sebagainya.
Beliau juga dituduh gagal dalam urusan perlantikan pengerusi JKKK dalam Dun Air Putih.
Beliau juga didakwa pernah berjanji akan berpindah di Kemaman bagi memudahkan urusan kerja sebagai wakil rakyat dalam Dun Air Putih. Sebaliknya beliau banyak menghabiskan masa bersama keluarga di Kuala Lumpur.

Gambar diatas dirakam pada 15 Februari 2009 dimana saya menyertai rombongan beliau ke majlis penyampaian makanan kepada masyarakat india di Jabur Valley dalam Dun Air Putih.
Banyak lagi aktiviti yang beliau lakukan tanpa pengetahuan rakyat dan ahli umno dalam Dun Air Putih. Yang paling terbaru saya dimaklumkan pada 7 Mei yang lalu beliau ada bersama dalam Majlis Masyarakat sihat Bersama Risda di Jabur Perasing.

Pesanan saya pada semua ahli umno Dun Air Putih, ini bukan masa berpolitik, buatlah kerja masing masing bagi menyara keluarga dan memperkasakan umno bagi menghadapi PRU ke 13 nanti. Akhir sekali saya ucapkan selamat bersidang yang tak lama lagi.

1 ulasan:

  1. Mung sokong mana? Mad Said atau Wan Hakim? Mung bolih letak gambar Wan Hakim, sebab mung kroni dia, aku kenal mung sape.

    BalasPadam

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.