MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Selasa, Mei 12, 2009

Saya akan teruskan tugas MB: Zambry

IPOH: Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata beliau akan meneruskan tugas sebagai Menteri Besar Perak selepas Mahkamah Rayuan di Putrajaya hari ini membenarkan permohonan penagguhan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam. Sehubungan itu, Zambry meminta Nizar dan Pakatan Rakyat menghormati keputusan Mahkamah Rayuan seperti Barisan nasional (BN) menghormati keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengisytihar Nizar sebagai Menteri Besar Perakl yang sah.

Mahkamah terima rayuan Zambry

PUTRAJAYA: Mahkamah Rayuan di sini membenarkan permohonan penangguhan pelaksanaan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang memutuskan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin adalah Menteri Besar yang sah. Sehubungan itu, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, kekal sebagai Menteri Besar Perak sehingga kes rayuan itu didengar. Hakim Datuk Ramly Ali berkata, mahkamah akan menetapkan satu tarikh kelak untuk mendengar rayuan Zambry.

Katanya beliau berpuas hati bahawa terdapat keadaan khas untuk membenarkan penangguhan pelaksanaan keputusan itu kerana rayuan Zambry akan dianggap sebagai tidak berguna jika penangguhan itu tidak dibenarkan. "Ini adalah kes yang amat unik kerana ia bukan sahaja melibatkan Dr Zambry dan Mohammad Nizar tetapi juga seluruh negeri Perak," katanya.
Petikan Berita Harian Online 12/5/09

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.