MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Jumaat, Mei 15, 2009

SELAMAT MENYAMBUT HARI GURU

Assalamualaikum,

Saya mengambil kesempatan disini mengucapkan Selamat Menyambut Hari Guru kepada semua guru seluruh negara. Tanpa guru yang mengajar, kita tak mungkin bertemu dalam alam maya ini. Walau pun satu huruf yang diajarkan, ia tetap dipanggil guru. Sesaorang murid wajib taat dan patuh dengan ajaran guru, barulah mendapat keberkatan. Tugas guru amat berat dalam mendidik murid supaya semua muridnya berjaya. Kegagalan murid bukanya terletak diatas bahu saorang guru. Banyak aspek yang perlu diambil dalam hal yang tersebut. Saorang guru yang prihati pada muridnya sanggup berkorban wang ringgit dan masa demi anak murid. Pernah saya melihat saorang guru pergi kerumah murid hanya untuk bertanya khabar muridnya yang tidak hadir sekolah selama tiga hari berturut. Sempena Hari Guru, saya ingin mencari saorang yang bernama Mohd Sapawi Bin Haji Anuar yang pernah bertugas di Sekolah Kebangsaan Binjai Kemaman Terengganu sekitar tahun 1972 hingga 1976. Saya difahamkan beliau berasal dari Negeri Selangor. Tiga tahun yang lalu saya pernah mencarinya melalui akhbar dan juga Radio Satu ( Sekarang Klasik Nasional ). Kepada sesiapa yang mengenali beliau bolihlah hubungi saya melalui e-mail mukhatar@gmail.com Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada sesiapa yang dapat memberi maklumat mengenai beliau. Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.