MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Ahad, Mei 10, 2009

Tidak Perlu Berterima Kasih Bebas Dari ISA - PAS

KEPALA BATAS, 10 Mei (Bernama) -- PAS menyokong kenyataan pemimpin Hindraf, P.Uthayakumar bahawa beliau tidak perlu berterima kasih kepada kerajaan kerana membebaskannya daripada tahanan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA)."Saya setuju dengan Uthayakumar bahawa tidak perlu berterima kasih kepada kerajaan kerana penahanannya itu sebenarnya tidak perlu," kata Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu selepas merasmikan Konvensyen Kelab Penyokong PAS Pulau Pinang di sini, hari ini.Beliau mengulas pembebasan Uthayakumur dan 12 lagi tahanan ISA semalam. Mereka ditahan sejak Disember 2007.Mohamad berkata ISA sepatutnya sudah lama dimansuhkan.Mengenai Kelab Penyokong PAS, beliau berkata kelab itu kini mempunyai kira-kira 20,000 anggota.-- BERNAMA
Petikan Bernama Online 10/5/09

Salam Blogger

Saya kenal sangat perangai Mohamad Sabu pemimpin Pas yang sorang ni. Dia ni bukan jenis manusia yang suka berterima kasih, sebab dia ni suka cakap bohong. Cakap bohong macamana sekali pun orang tetap pas sokong, sebab ahli pas adalah orang yang taat pada pemimpin. Saya masih ingat lagi ucapan Mohamad Sabu semasa pilihanraya kecil DUN Kijal tahun 1990 yang mana saya masih ahli pas yang bertugas bagi membantu calon Semangat 46 ketika itu Sdr Ahmad Shabery Cheek ( Sekarang Ahli Parlimen BN Kemaman ) lawan Ahmad Said MB Terengganu sekarang. Beliau berjanji tidak akan pijak lagi bumi Kemaman jika Ahmad Shabery tewas. Beberapa bulan kemudian beliau datang lagi memberi ceramah dalam pilihanraya umum tahun 1990 yang mana beliau menang sebagai Ahli Parlimen Rantau Panjang Kelantan. Semasa sambutan syuhada Memali ke 5 dengan angkuh dan sombongnya beliau berucap memburuk burukan Dato Seri Dr Mahathir ( sekarang Tun ). Sekarang beliau belagak pula sebagai hero tamil membela kaum india supaya ahli pas memberi sokongan kepada beliau dalam Muktamar Agung Pas yang akan diadakan nanti. Anggapan beliau dengan menjadi hero menentang ISA yang beliau sendiri pernah merasai maka ahli pas akan memberi undi untuk jawatan Timbalan Presiden Pas. Bagi saya jika Mohamad Sabu menang sebagai Timbalan Presiden Pas, sayalah orang yang paling gembira kerana pas telah menuju kehancuran. Dengan kehancuran pas maka Mohamad Sabu bukan lagi orang politik, jika Mohamad Sabu masih lagi ingin berpolitik beliau bolih memohon menjadi ahli Parti Demokratik India Malaysia (MINDRAP) sebuah parti baru yang ditubuhkan tahun 2005 ini kerana MINDRAP adalah sebuah parti bebas yang tidak terikat dengan mana mana parti termasuklah Barisan Nasional.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.