MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Isnin, Februari 18, 2013

Dua orang Menteri Besar bakal dilantik semula.

Hampir semua Menteri Besar dan Ketua Menteri dari Barisan Nasional tidak dilantik semula selepas Pilihanraya Umum Ketiga Belas nanti kecuali Datuk Seri Adnan Yaakob Menteri Besar Pahang dan Datuk Seri Ahmad Said Menteri Besar Terengganu.

Menurut satu sumber yang bolih dipercayai, Adnan dan Ahmad mempunyai kelebihan yang tersendiri disebabkan dapat menyelesaikan beberapa isu yang dibangkitkan olih pembangkang dan membantu kerajaan menaikan taraf ekonomi rakyat.

Ahmad yang sebelum ini dikatakan gagal dalam penyatuan ahli dan penyokong umno Terengganu sebenarnya telah berjaya menyatupadu ahli dan penyokong umno. Ini dapat dilihat apabila setiap program anjuran umno mendapat sokongan dari segenap lapisan masyarakat.

Menteri Besar dan Ketua Menteri yang lain bakal bertanding di peringkat parlimen atau digugurkan sahaja. Minggu lepas Datuk Wira Mohd Ali Rustam membayangkan akan bertanding Kerusi Parlimen. Mohd Ali sebelum ini pernah menjadi Timbalan Menteri Pengangkutan dizaman Tun Dr Mahathir menjadi pendana menteri.

Semalam Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad berkata, mana mana wakil rakyat yang tidak dipilih semula janganlah berkecil hati dan tidak membantu jentera BN pada PRU akan datang. Menurut beliau lagi, beliau akan tetap memberi kerjasama jika beliau tidak dipilih.
Kata beliau lagi, jika sebelum ini orang lain memberi kerjasama pada beliau, mengapa beliau tidak bolih memberi kerjasama pada orang lain.

Sekian
18.2.13 @ 2145

Berita lanjut akan menyusul 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.