MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Khamis, Januari 11, 2018

Hasrat mengadakan majlis perkahwinan lebur



SISA peninggalan rumah Taksiah yang musnah dalam kebakaran di Bandar Seri Bandi Kemaman awal pagi ini.-UTUSAN



TAKSIAH bersama anaknya, Norihah.-UTUSAN

TAKSIAH bersama anaknya, Norihah.-UTUSAN
11 Januari 2018 3:52 PM


KEMAMAN 11 Jan. - Hasrat seorang ibu tunggal untuk mengadakan majlis perkahwinan anak perempuannya bulan depan mungkin turut lebur apabila rumah mereka musnah dalam kebakaran di Bandar Seri Bandi dekat sini awal pagi tadi.

Ketika kejadian kira-kira pukul 1.30 pagi itu, Taksiah Ismail, 54, bersama dua anak berada di rumah anak lelakinya di Kempas Johor.

Perkhabaran buruk itu diterima setelah dihubungi adiknya Hapisah, 45, yang tinggal bersebelah bersama empat orang anak di rumah peninggalan arwah suaminya.

“Segala persiapan perkahwinan anak saya Norihah Ibrahim, 21, turut hangus,” ujarnya yang ditemui sejurus tiba di dari Johor tengah hari ini.

Sementara itu, Hapisah memberitahu, ketika kejadian, dia dan anak-anak yang sedang tidur dikejutkan oleh  bau asap dan mendapati api sedang marak sebelum keluar menyelamatkan diri.

Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Daerah, Zuhaida Harun berkata, pihaknya memberi bantuann awal kepada mangsa berupa makanan, pakaian, selimut dan tikar.

“Kesemua mangsa akan ditempatkan di balai raya buat sementara waktu sebelum mereka mendapat tempat tinggal yang lebih selesa,” ujarnya.-UTUSAN ONLINE


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.