MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Sabtu, Mei 05, 2018

Padang bola sepak sintetik di Kemaman

PADANG sintetik stadium mini Mak Cili Kemaman. - UTUSAN ONLINE

SEBAHAGIAN daripada peserta yang menyertai program Fit Kemaman di stadium mini Mak Cili, Kemaman hari ini. - UTUSAN ONLINE


05 Mei 2018 8:00 PM

KEMAMAN 5 Mei -Stadium Mini Mak Cili di sini bakal membuka era baharu sukan bola sepak di daerah ini apabila dilengkapi padang sintetik setelah projek menaik taraf mencecah hampir RM3 juta kini siap untuk digunakan.

Dengan kemudahan yang disediakan itu stadium berkenaan kelak berupaya menjadi lokasi bagi pengangjuran kejohanan-kejohanan besar di peringkat negeri dan kebangsaan pada masa depan.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata,  padang bermutu tinggi yang menarik serta kemudahan sokongan yang bakal disediakan secara berperingkat akan dapat meningkatkan penglibatan kalangan muda dalam sukan itu untuk mengasah bakat .

"Semasa saya menjadi Menteri Belia dan Sukan dahulu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memberikan idea untuk membina satu padang sintetik di Kampung Mak Chili, dan saya mengambil inisiatif itu, 'ujarnya.

Beliau yang juga calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Parlimen Kemaman menyatakan demikian kepada pemberita selepas merasmikan Program Fit Kemaman di Stadium Mini Mak Cili sini hari ini.

Yang turut hadir, Ketua UMNO bahagian, Datuk Seri Ahmad Said yang juga calon kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kijal; calon DUN Cukai, Datuk Mohamed Awang Tera dan calon DUN Air Putih, Wan Abdul Hakim Wan Mokhtar.

Katanya, padang sintetik ini menyediakan kemudahan bermain dalam keadaan selesa sepanjang masa manakala kos penyelenggaraan amat rendah dan mampu bertahan sehingga lapan tahun tanpa sebarang masalah.

"Projek ini siap mengikut masa yang ditetapkan dan Kemaman kini mempunyai kemudahan untuk mengendalikan kejohanan-kejohanan besar. Selain itu, akan ada penambahan bilik persalinan, pusat bina badan dan lampu kelak. 

"Kita harap Kemaman akan melahirkan lebih ramai jaguh bola sepak kelak, sebagaimana hoki  yang telah disediakan padang sintetik," ujarnya. - UTUSAN ONLINE



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.