MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Khamis, Julai 19, 2018

124 penagih ditahan di Kemaman


124 penagih ditahan di Kemaman
Redakan kebimbangan masyarakat

SEBAHAGIAN daripada mereka yang ditahan di salah satu lokasi dalam operasi di Kemaman semalam. - UTUSAN ONLINE

19 Julai 2018 8:56 AM

KEMAMAN 19 Julai - Polis menahan 124 orang penagih dadah termasuk dua warga asing dalam Ops Sarang Bersepadu di sekitar daerah ini semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Mohd. Said Ibrahim berkata, mereka yang ditahan dalam operasi serentak di beberapa lokási itu kebanyakannya buruh berusa 20 hinģga 30 tahun.

Menurut beliau, ini adalah tangkapan terbesar sejak Januari lalu dalam operasi membanteras gejala penagihan dadah yang banyak berkait dengan kegiatan jenayah di samping meredakan kebimbangan penduduk.

“Operasi digerakkan oleh Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik (BSJN) Daerah dan Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Ibu Pejabat Polis Kontijen (IPK) Terengganu dengan lima pegawai dan 49 anggota.

“Kita membuat 92 serbuan dan menahan 124 orang atas pelbagai kesalahan seperti membekal 1 kes (2 tangkapan), memiliki dadah 13 kes (16 tangkapan) dan positif ujian air kencing 108 kes,” ujarnya di sini hari ini.

Dengan penangkapan mereka, beliau berharap dapat turut mengurangkan dan menyelesaikan beberapa kes pecah rumah, kecurian dan samun.

“Kita turut merampas pil kuda (20.36 gram), heroin (10.27 gram), syabu (7.83 gram), Air Ketum (100ml,) Methadone (15ml), dan 3 eramin 5 bernilai RM2,000,”ujarnya.-UTUSAN ONLINE


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.