MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Sabtu, Februari 01, 2020

ROTI BUN LEMBUT

Petang tadi ada tiga orang tenaga pengajar dari sebuah syarikat dari Temerloh, Pahang datang rumah mengajar isteri dan beberapa orang jiran cara cara menambah pendapatan dengan membuat roti bun lembut.

Kedatangan mereka yang sebenarnya untuk mempromosi produk keluaran syarikat mereka iaitu mesin pengadun tepung dan oven serbaguna selepas isteri mengikuti kelas membuat roti minggu lalu di Balairaya Kampung Bukit Mentok dekat sini.

Apa yang menarik tentang oven serbaguna keluaran syarikat mereka kerana oven serbaguna tersebut mempunyai mesin pengadun tepung sekali gus menjadikan 2 dalam 1.

Pengguna boleh menggunakan pengadum tersebut untuk menguli roti dan sekaligus boleh digunakan untuk membakar roti.

Selepas mendapat tunjukajar daripada mereka, saya yakin saya mampu membuat roti sepertimana yang mereka ajarkan.

Insyaallah saya akan mencuba apabila kelapangan sekadar untuk makan sendiri dan jika roti yang saya buat nanti menjadi cantik, saya akan menjual secara kecil-kecilan sebelum ke langkah seterusnya.

Roti yang dibuat oleh tenaga pengajar dari Temerloh, Pahang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.