MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Isnin, Julai 07, 2008

Anwar letak syarat lafaz ikrar syarak

PETALING JAYA: Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim malam tadi menyuarakan kesediaan untuk membuat kenyataan bersumpah dari segi syarak bagi menafikan tuduhan liwat yang dibuat ke atasnya. Katanya, beliau berbuat demikian dengan beberapa syarat iaitu kenyataan bersumpah itu dilakukan di hadapan ulama yang berwibawa dan bukannya ahli politik. “Selain itu, saya juga mahu supaya kenyataan itu dibuat di mahkamah syariah kerana ia adalah isu agama dan bukannya politik.” katanya ketika berucap pada perhimpunan Gabungan Memprotes Kenaikan Harga Minyak (Protes), di sini, malam tadi.
Anwar berkata demikian ketika mengulas cadangan pelbagai pihak supaya beliau membuat kenyataan bersumpah termasuk dengan menjunjung Al-Quran bagi membuktikan beliau tidak terbabit dengan tuduhan meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan. Turut hadir, Presiden PKR, Dr Wan Azizah Wan Ismail; Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung Pas, Datuk Kamarudin Jaafar. Anwar dalam juga mengutuk Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan melabelkan beliau sebagai TPM pemberi biasiswa kepada pelajar gagal (merujuk kepada Saiful Bukhari).
Dengan nada sinis beliau juga ‘menasihatkan’ mana-mana mangsa liwat, rogol dan rompak supaya turut berjumpa Najib kerana pintu rumahnya sentiasa terbuka untuk golongan itu. Sementara itu, berhubung debat mengenai krisis kenaikan harga minyak antara beliau dengan Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek, Anwar berkata, beliau sedia berdebat dan akan menerangkan satu persatu kaedah bagi menurunkan harga minyak.
Petikan Berita Harian online 7 Julai 2008

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.