MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Isnin, Julai 07, 2008

Kembali ke landasan perjuangan Melayu

Veteran Umno gesa ketepikan kepentingan peribadi KUALA LUMPUR: Veteran Umno menggesa semua pemimpin Melayu supaya kembali ke landasan perjuangan sebenar dan tidak meletakkan kepentingan peribadi mendahului kepentingan rakyat bagi memastikan keadaan politik negara kembali bersih. Kebanyakan mereka melahirkan rasa bimbang dengan keadaan politik sekarang yang semakin meruncing dengan pelbagai taktik dan permainan kotor serta tidak lagi bertunjangkan kepada standard moral yang tinggi meskipun kononnya bertindak berdasarkan kebenaran.
Mereka juga berpendapat kemelut berpanjangan ini perlu dihentikan segera sebelum rakyat menjadi mangsa kerana terkeliru akibat kekalutan politik pemimpin Melayu yang tampak seolah-olah tiada penghujungnya buat masa ini. Veteran Umno, Tan Sri Aishah Ghani, berkata keadaan yang timbul sekarang ini terlalu jauh berbeza daripada senario politik yang dilalui ketika beliau aktif berpolitik sejak zaman awal kemerdekaan dulu. "Pada masa itu juga berlaku krisis dan kita turut menerima tentangan daripada pembangkang yang tidak kurang juga hebatnya. Tetapi kami masing-masing tahu had dan sempadan sebagai orang Melayu yang beragama Islam.
"Kemelut perbezaan pandangan daripada parti bahkan dari dalam Umno sendiri berjalan dengan batas cara kita dan jangan sampai tahap begini. Ini adalah krisis terburuk yang pernah saya lihat setakat ini," katanya ketika dihubungi di sini. Veteran Umno, Tan Sri Zaleha Ismail, berkata semua ahli parti daripada peringkat akar umbi perlu melakukan sesuatu untuk kembali mendapatkan kepercayaan rakyat dan tidak terlalu berkeras mahu mempertahankan pendirian masing-masing. "Rakyat sudah bagi isyarat yang jelas dan dalam masa yang sama masih mengekalkan kita selepas pilihan raya dulu yang memberi maksud pemimpin perlu melakukan sesuatu. Ia sangat jelas. "Harapan saya kepada ahli Umno supaya memilih pemimpin yang dikehendaki rakyat dan mampu memimpin dalam keadaan goyah ini. Kita perlu jujur bertanya diri sendiri apakah keputusan kita dikehendaki rakyat atau kita nafikan kehendak mereka," katanya.
Seorang lagi Veteran Umno, Tun Dr Fatimah Hashim pula menggesa ahli parti dan pemimpin supaya bekerja keras untuk memulihkan imej jika sayangkan parti. Katanya, pertelagahan sesama sendiri perlu dihentikan dan menyusun kembali parti supaya lebih berdaya juang dan mampu kembali meraih kepercayaan orang rakyat. Petikan Berita Harian online 7 Julai 2008

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.