MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Ahad, Ogos 02, 2009

Haji Hadi saran UMNO undur diri dari persada politik.

Akhbar Siasah Bilangan 0160 keluaran 2 - 8 Ogos 2009 telah menyiarkan ucapan Presiden PAS Haji Abdul Hadi Awang semasa menyampaikan ceramah di Kompleks Sukan Bertam, Kepala Batas, Seberang Prai Utara baru baru ini yang meminta UMNO dan Barisan Nasional patut undur diri dari persada politik tanah air kerana telah banyak membawa keruntuhan dan kemusnahan kepada rakyat negara ini melalui sistem amalan demokrasi yang zalim.
Pada pandangan saya jika UMNO dan BN masih lagi berada dipersada politik negara Pas dan PR gagal untuk menerajui negara. Siapa sebenarnya yang membawa keruntuhan kepada rakyat dan negara selain dari Pas dan PR? Siapa yang merosakkan demokrasi dengan mengadakan demontrasi jalanan? Ini semua mainan politik Pas dan PR. Dengan menamakan Gerakan Mansuh ISA mereka membuat Himpunan Haram di ibu kota yang menyebabkan premis perniagaan ditutup. Mereka ini tidak peduli hal orang lain asalkan mereka puas mengajak rakyat menentang kerajaan dengan cara yang tidak sah.
Pada hari pertama Dato Seri Mohd Najib mengambil alih jawatan Perdana Menteri, beliau telah berjanji akan meminda Akta Keselamatan Dalam Negeri mengikut kesesuaian semasa. Akta tersebut masih dalam pindaan dan belum lagi dibentang dalam Parlimen maka pada 1 Ogos pakatan pembangkang telah mengadakan himpunan di ibu kota bagi membantah ISA.
Adakah mereka telah membaca Akta ISA yang dalam proses pindaan ini hinggakan mereka sanggup menyusahkan rakyat dengan berhimpun di ibu kota? Dato Seri Anwar Ibrahim sendiri sewaktu dalam kabinet sebagai Timbalan Perdana Menteri tidak pernah meminda Akta ISA walau pun beliau pernah ditahan mengikut Akta yang sama pada tahun 1974.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.