MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Selasa, Julai 05, 2011

Pengaman mahu polis guna ISA ke atas penganjur Himpunan Bersih.

Bersih: Pengaman mahu polis guna ISA ke atas penganjur

05/07/2011 3:07pm

SHAH ALAM 5 Julai - Yayasan Pengaman Malaysia (Pengaman) mahu pihak polis mengambil tindakan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) terhadap penganjur perhimpunan haram Sabtu ini jika situasi menjadi mendesak dan mencabar.

Pengerusi yayasan itu Tan Sri Samsuri Arshad, yang merupakan bekas timbalan ketua polis negara berkata, tindakan itu wajar diambil sekiranya polis mempunyai maklumat risikan yang mengatakan terdapat ancaman kepada kepentingan awam dan keselamatan negara.

“Pengaman yakin polis mempunyai maklumat risikan yang lengkap mengenai kekacauan, keganasan dan kemusnahan, yang mungkin berlaku jika perhimpunan haram ini dibenarkan, terhadap keadaan keselamatan negara dan ketenteraman awam.

“Ini bagaimanapun terpulang kepada budi bicara polis yang berasaskan kepada risikan khas,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Samsuri percaya polis telah bertindak berdasarkan alasan munasabah apabila tidak meluluskan permit untuk perhimpunan itu diadakan setelah mengambil kira maklumat risikan mengenai trend keselamatan di dalam dan luar negara. - Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.