MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Isnin, Februari 12, 2018

510 murid SEBARU terima bantuan


Awang Tera (lima dari kiri) bersama warga sekolah dan ibu bapa dalam majlis penyampaian Bantuan Awal Persekolahan di Sekolah Kebangsaan Bandar Baharu Kemaman, hari ini. - UTUSAN ONLINE

KEMAMAN 12 Feb. - Seramai 510 murid Sekolah Kebangsaan Bandar Baharu (SEBARU) daripada kalangan keluarga kurang berpendapatan kecil menerima Bantuan Awal Persekolahan (BAP) 2018, hari ini.

Bantuan bagi meringankan beban ibu bapa dalam menyediakan keperluan persekolahan anak-anak itu disampaikan oleh Pegawai Pembangunan Dewan Undangan Negeri Cukai, Datuk Mohamed Awang Tera.

Pemberian BAP ini menunjukkan keprihatinan kerajaan dalam menjaga kebajikan rakyat termasuk dalam bidang pendidikan. Ini hanyalah sebahagian daripada pelbagai bantuan untuk pendidikan anak-anak agar mereka dapat belajar dengan sempurna.

"Selebihnya adalah bergantung kepada kemahuan untuk berjaya dalam pelajaran dan mengubah kehidupan," katanya ketika berucap dalam majlis penyampaian bantuan yang berjumlah RM51,000 itu.

Hadir sama, Guru Besar SEBARU, Mohd Asri Abdul Rashid; Pengerusi JKKK Bandar Baharu Bukit Mentok, Zolkifli Mohamad dan Naib Pengerusi PIBG SEBARU, Wan Norsuriya Wan Mokhtar. - UTUSAN ONLINE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.