MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Rabu, Mei 20, 2009

Hishamudin jumpa Adun Terengganu

Salam Blogger

Sejak saya menulis tentang ucapan perasmian berkelompok mesyuarat agung Umno Bahagian Kemaman dua hari yang lalu, saya ada menerima panggilan telefon daripada rakan rakan yang mengatakan ucapan Datuk Ahmad Said tidak kena pada tempatnya. Ada yang mengatakan sepatutnya Datuk Ahmad Said tidak mengungkit apa yang telah berlaku dalam Umno Terengganu jika mahu melihat Umno tidak berkrisis sesama sendiri.

Dalam ucapan tersebut, Datuk Ahmad Said mengatakan yang beliau tidak mahu menjawab tuduhan dan fitnah terhadap beliau didalam akhbar olih kerana tidak mahu ahli Umno dan rakyat mengetahui krisis dalaman Umno, tetapi dengan mendedahkan dalam ucapan perasmian tersebut maka ahli Umno juga mendapat maklumat dari Datuk Ahmad Said sendiri secara langsung.

Rakyat sudah jemu mendengar krisis dalaman Umno yang telah banyak kali berlaku sehinggakan wujudnya Parti Melayu Semangat 46 pimpinan YB Mulia Tan Sri Tengku Razaliegh Hamzah suatu ketika dahulu dan tertubuh pula Parti Keadilan Rakyat pimpinan Datuk Seri Wan Azizah Ismail. Bila krisis dalaman Umno berlaku, pihak pembangkang mengambil kesempatan diatas apa yang berlaku. Rakyat mahu mendengar apa yang pemimpin bolih lakukan demi masa depan mereka dan generasi selepas mereka. Rakyat mahukan peluang perkerjaan yang banyak bagi mereka. Rakyat mahukan pembangunan insfratuktur yang lebih baik dari sekarang. Rakyat sudah serik berkerajaan olih parti pembangkang. Datuk Ahmad Said sendiri tahu yang ahli Umno tidak mahu selain Umno dan Barisan Nasional menerajui Negeri Terengganu. Cukuplah dengan apa yang berlaku di Perak. Kepada Datuk Ahmad Said dan Datuk Seri Idris Jusoh hentikanlah pertelingkahan sesama sendiri. Janganlah menang jadi arang, kalah jadi abu. Rakyat semua sayangkan kedua dua pemimpin ini. Kepada penasihat penasihat mereka ini, bagilah nasihat yang membangun dan bukanya nasihat takut hilang habuan. Pemimpin yang datang dan pergi silih berganti adalah lumrah dunia. Taatilah pemimpin selagi ia tidak memudaratkan kepada parti dan rakyat.

Semasa coretan ini ditulis, difahamkan semua Adun Terengganu berada di Kuala Lumpur kerana perjumpaan dengan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Terengganu Datuk Seri Hishamudin Tun Hussin bagi menjelaskan kekeliruan yang telah berlaku. Saya difahamkan, pertemuan bermula jam 9 malam tadi apabila Datu Seri Hishammuddin mengadakan pertemuan dengan kesemua lapan ketua bahagian Umno dari negeri itu. Mereka termasuk tiga ADUN yang juga ketua bahagian, iaitu bekas menteri besar, Datuk Seri Idris Jusoh (Besut); Menteri Besar, Datuk Ahmad Said (Kemaman) dan Yahya Katib Mohamad (Marang)

Manakala sesi pertemuan dengan ADUN BN pula bermula jam 10 malam tadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.