MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Jumaat, Mei 22, 2009

Adun Pas Manik Urai meninggal dunia


KOTA BHARU: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Manik Urai, Ismail Yaacob, 60, meninggal dunia di Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini kira-kira 5.55 pagi tadi kerana sakit jantung. Beliau dimasukkan ke hospital berkenaan untuk menerima rawatan sejak bulan lalu. Allahyarham meninggalkan isteri Siti Zaharah Ibrahim dan 10 orang anak.
Ismail yang mewakii Pas mula memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Manik Urai pada pilihan raya umum 1985. Bagaimanapun pada pilihan raya umum 2004, beliau tidak mempertahankan kerusi itu, sebaliknya diwakili oleh Zamzuri Mat Lazim. Namun Ismail dipilih semula bertanding di DUN berkenaan pada pilihan raya umum tahun lalu dan menewaskan calon Barisan Nasional (BN), Mohamed Zulkifli Omar dengan majoriti 1,352 undi.
Beliau merupakan Timbalan Yang Dipertua Pas bahagian Kuala Krai. Manik Urai terletak di dalam kawasan Parlimen Kuala Krai, yang turut mempunyai DUN Dabung, Guchil dan Mengkembang. - Petikan Berita Harian Online 22/5/09

Al Fatihah untuk Allayarham Ismail Yaacob Adun Manik Urai Kuala Krai Kelantan.
Takziah diucapkan kepada balu beliau Siti Zaharah Ibrahim dan keluarga.
Allahyarham adalah saorang adun yang baik serta sentiasa mengambil berat terhadap rakyat dalam kawasan Dun Manik Urai tanpa mengira kira ugama, bangsa dan fahaman politik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.