MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Jumaat, Mei 22, 2009

UMNO Terengganu sepakat - Hishammuddin

PUTRAJAYA 21 Mei - Semua pemimpin dan ahli UMNO Terengganu sepakat untuk meletakkan kepentingan parti sebagai keutamaan dan melupakan segala perselisihan yang mungkin tercetus selama ini.
Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, pandangan tersebut disuarakan dalam pertemuan antara beliau dengan semua Ketua UMNO Bahagian dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) negeri itu malam tadi.
Beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu berpuas hati kerana semua pihak bersetuju supaya sebarang persepsi mengenai perpecahan dalam UMNO Terengganu dihapuskan segera.
''Alhamdulillah, semua pihak sedar bahawa kepentingan parti dan negeri diberikan keutamaan.
''Persepsi sama ada benar atau tidak berlaku perpecahan dan wujud puak-puak tertentu dalam parti perlu dikikis," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal Pindaan Perlembagaan UMNO di sini hari ini.
Semalam, barisan kepimpinan UMNO Terengganu termasuk Menteri Besar, Datuk Ahmad Said dan bekas Menteri Besar dan ADUN Jertih, Datuk Seri Idris Jusoh mengadakan pertemuan buat pertama kali di sini.
Menurut Hishammuddin, semua pihak juga bersetuju bahawa matlamat perjuangan parti hanya akan tercapai sekiranya UMNO terus berpegang kepada perkara-perkara pokok seperti kesetiaan kepada raja, akur kepada pucuk pimpinan dan negara serta mengutamakan masa depan rakyat.
''Saya mengarahkan mereka supaya dalam masa terdekat turun ke bahagian masing-masing dan sampaikan mesej ini kepada akar umbi.
''Ini merupakan titik permulaan kepada penyusunan dan merapatkan semula barisan di Terengganu sebagai persediaan menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti," ujarnya.
Petikan www.utusan.com.my 22/5/09

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.