MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Ahad, Mei 17, 2009

Perasmian berkelompok Mesyuarat Agung UMNO Bahagian Kemaman

Salam Blogger,

Ahad 17 Mei. Semalam saya sempat hadir ke majlis perasmian berkelompok Umno Bahagian Kemaman bertempat di Dewan Berlian Majlis Perbandaran Kemaman yang dirasmikan olih YAB Menteri Besar Datuk Ahmad Said yang juga Ketua Umno Bahagian Kemaman.

Berucap dihadapan ahli umno seramai 1000 orang Datuk Ahmad Said melahirkan rasa bangga dengan komitmen ahli umno walau pun arahan untuk mengadakan majlis tersebut hanya diberitahu pada hari Jumaat dan tak sampai dua hari, kehadiran ahli amat membanggakan.
Menurut beliau, ini adalah kali pertama perasmian berkelompok yang menggabungkan 4 Dun dalam Bahagian Kemaman dirasmikan serentak. Beliau juga mengucapkan terima kasih pada semua ketua cawangan. wanita, pemuda dan puteri kerana 4 tahun berturut Umno Bahagian Kemaman mempunyai ahli paling ramai dalam negara.
Umno Bahagian Kemaman adalah nadi Umno Dan Barisan Nasional Negeri Terengganu. Jika Umno dan Barisan Nasional Kemaman mengalami kekalahan, maka Umno dan Barisan Nasional Terengganu juga akan kalah.

Beliau menyeru kepada ketua ketua cawangan, wanita, pemuda dan puteri menambah ahli umno dan menyemak daftar pemilih jika masih ada ahli Umno yang belum mendaftar sebagai pemilih supaya didaftarkan sebagai pemilih bagi menghadapi PRU 13 nanti.
Beliau juga menyentuh ada yang beranggapan pemimpin umno tidak mesra rakyat tetapi apa yang berlaku malam ini membuktikan pemimpin umno peringkat akar umbi tidak mempunyai masalah dengan ahli dan juga rakyat.

Beliau meminta ahli umno bersatu, kita kalah bukan kerana PAS kuat tetapi krisis dalaman yang menyebabkan kita tewas. Apa yang membimbangkan beliau adalah pergeseran sesama sendiri.
Kita bercakap kepada rakyat bahawa negara kita aman, negeri kita aman, jangan takut. Tetapi sebaliknya yang berlaku, terima SMS dah takut nak masuk Dewan Undangan Negeri, duduk kat hotel tak takut? Beliau memberi contoh YB Karpal Singh yang berkerusi roda menerima kiriman 2 biji peluru hidup, masih lagi pergi ke Dewan Rakyat.

Beliau juga mengatakan pelbagai tiori yang dibuat mengatakan perubahan Menteri Besar akan berlaku dalam masa terdekat, ada yang mengatakan 2 hb Mei, 15 hb Mei dan yang terbaru pula mengatakan pada bulan Julai nanti. Beliau mengatakan pada tengahari sabtu, ada pemberita menanyakan hal berkenaan pada YAB Tan Seri Muhyiddin Yassin Timbalan Presiden Umno yang juga Timbalan Perdana Menteri, Beliau menjelaskan Datuk Ahmad Said kekal sebagai Menteri Besar Terengganu dan Umno tak pernah bincang mengenai kedudukan pemimpin kerajaan Terengganu.

Menurut Datuk Ahmad Said lagi, pelbagai tuduhan yang dilemparkan terhadap beliau dan beliau tidak membalasnya apatah lagi melalui akhbar kerana bimbang dimanipulasi olih pihak lain.
Beliau juga meminta semua ketua ketua cawangan memohon peruntukan bagi menaik taraf kampong masing masing. Pembangunan Negeri Terengganu akan bermula tahun hadapan.
4 ribu unit rumah kos rendah sedang dibina di Terengganu. Seramai 6 ribu rakyat termiskin akan dibantu supaya tiada lagi rakyat miskin dalam masa 5 tahun akan datang.
Beliau mengulangi sekali lagi supaya ahli Umno bersedia menghadapai PRU 13 nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.