MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Rabu, Mei 27, 2009

TRAUMA angkara komunis

ONJININ Christopher Jopinol (kanan) dan Amid Abdul Rahman menunjukkan pingat yang diterima selepas majlis dialog antara Jabatan
Hal Ehwal Veteran ATM dan Veteran ATM Sabah di Hotel Le Meridien di Kota Kinabalu, semalam. – UTUSAN/ZULHISHAM ISHAK
Kezaliman Parti Komunis Malaya (PKM) meskipun telah lama berlalu, namun ia masih menghantui dan meninggalkan kesan kepada segelintir golongan pejuang
di negara ini.
Salah seorang daripada mangsa kekejaman kumpulan pengganas itu, Onjinin Christopher Jopinol, 52, kini hidup sengsara setelah hilang kedua-dua belah kakinya akibat terpijak jerangkap samar komunis dalam operasi di Gubir, Kedah pada tahun 1985.
“Kepada mereka yang masih tidak faham kekejaman Chin Peng, lihatlah keadaan kaki saya,” kata veteran Angkatan Tentera Malaysia (ATM) itu pada majlis dialog Jabatan Hal Ehwal Veteran ATM di Kota Kinabalu, semalam.
Selain Onjinin, rakannya, Amid Abdul Rahman turut mengalami pengalaman yang sama iaitu putus kaki kiri akibat terpijak jerangkap samar di hutan Gubir pada 1977.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.