MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Khamis, Mei 28, 2009

Hidupkan komunisme usaha raih populariti

SEREMBAN 27 Mei - Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan menyifatkan sebarang usaha menghidupkan kembali fahaman komunisme di negara ini sebagai satu agenda untuk meraih populariti tanpa memikirkan sensitiviti rakyat.

Menurutnya, tidak ada sebarang sebab untuk mana-mana pihak menjadikan pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng sebagai pahlawan dan membawa pulang pengganas itu ke tanah air. "Chin Peng dianggap sebagai pengganas. Ramai orang dibunuh kerana enggan memberi pertolongan kepada mereka.

"Saya yakin orang ramai yang pernah mengalaminya sudah pasti akan menolak cadangan itu," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Exco Kerajaan Negeri di sini hari.

Beliau menambah, mana-mana pihak yang cuba membawa pulang Chin Peng sebenarnya buta sejarah dan usaha seperti itu tidak akan diterima rakyat yang menolak fahaman tersebut.
Pada masa sama, Mohamad juga mahu rakyat menolak sekeras-kerasnya cadangan berkenaan kerana ia tidak memberikan sebarang manfaat kepada negara.

''Kita tidak nampak ada alasan untuk membawa Chin Peng pulang ke negara ini dan dijadikan pejuang kerana dia adalah pengganas. ''Usaha seperti itu harus ditentang kerana ia adalah sesuatu yang biadab memandangkan mereka penderhaka kepada negara," ujar beliau.
Petikan http://www.utusan.com.my/ 28/5/09

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.