MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Isnin, November 25, 2013

PELAJAR LEMAS DI SUNGAI KEMAMAN DITEMUI

KEMAMAN 18 Nov – Setelah hampir 40 jam usaha mencari dan menyelamat murid tahun lima SK Binjai, Mohamad Shafei Mohamed Amin, 11, yang terjatuh ke dalam Sungai Kemaman ketika memancing bersama seorang rakannya berhampiran Loji Rawatan Air Sungai Pinang di sini Sabtu lalu akhirnya ditemui.

Mayat mangsa ditemui olih terapung 50 meter dari tempat kejadian olih pasukan Bomba dan Penyelamat Cukai jam 9.00 pagi tadi.

Mayat mangsa kemudian di bawa ke Unit Forensik Hospital Kemaman untuk dibedah siasat.

Sabtu lalu mangsa dikatakan keluar memancing di sungai berkenaan bersama rakannya berusia 21 tahun kira-kira jam 3.30 petang tadi.

Mangsa bersama rakannya itu dikatakan menaiki bot fiber terbalik dan terjatuh ke dalam sungai berarus deras berhampiran sebuah empangan kecil lalu dihanyutkan air.

Bagaimanapun rakan mangsa berjaya berenang ke tepi untuk menyelamatkan diri manakala mangsa dihanyutkan arus lalu tenggelam ke tengah sungai.

Bapa mangsa Mohamad Amin Salleh, 61, mengucapkan terima kasih kepada pasukan mencari dan menyelamat dan orang awam yang terlibat. Beliau melahirkan rasa syukur kepada Allah diatas penemuan ini. Katanya lagi, beliau dan keluarga tidak jemu jemu berdoa dan bergilir gilir menunggu mangsa.

Dalam pada itu, Pegawai Khas kepada Ahli Parlimen Kemaman Senator Hajjah Rohani Abdullah dan Mohd Hisham Zubir yang di temui di Hospital Kemaman turut mengucapkan terima kasih kepada semua yang terlibat.

Mayat mangsa dituntut olih keluarga mangsa jam 11.30 pagi dan akan dikebumikan ditanah perkuburan Islam Kg Tok Kapur Binjai.











Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.