MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Rabu, Januari 03, 2018

110 mangsa banjir di pusat pemindahan Kemaman

MUKHATAR A. RAHMAN
03 Januari 2018 9:59 PM
Keadaan banjir di Kampung Pulau Tempurung, Kemaman.

KEMAMAN - Seramai 110 mangsa banjir melibatkan 23 keluarga di daerah ini masih berada di enam pusat pemindahan sementara (PPS) hari ini akibat banjir.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintenden Mohd. Said Ibrahim berkata, mangsa banjir daerah ini bertambah kepada 23 orang dari enam keluarga sehingga pukul 9 malam tadi.
"Mereka merupakan penduduk Kampung Pulau Tempurung dan Kampung Batu 14 Jalan Air Putih di sini.

"Kesemua mangsa banjir berkenaan termasuk sebelum ini ditempatkan di PPS Kampung Teladas, Kampung Seberang Tayor Hulu, Kampung Ban Ho, Kampung Pasir Gajah, Kampung Pulau Tempurung dan Kampung Batu 14 Jalan Air Putih di sini," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.

Mohd. Said berkata, penduduk daerah ini terutama yang tinggal berhampiran sungai dinasihat sentiasa mematuhi arahan yang dikeluarkan oleh Jawatankuasa Pengurusan Bencana Daerah dari masa ke semasa memandangkan trend air banjir semakin naik ini.
Menurutnya, pemantauan banjir telah dilakukan berterusan melibatkan pelbagai agensi seperti Polis Diraja Malaysia (PDRM), Pejabat Daerah Kemaman, Angkatan Pertahanan Awam Malaysia, Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung dan Jabatan Pengairan dan Saliran. - K! ONLINE 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.