MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Jumaat, Januari 05, 2018

Yang DiPertuan Muda lawat mangsa banjir

TENGKU MUHAMMAD ISMAIL menyampaikan wang tunai kepada salah seorang mangaa banjir, Osman Mamat di PPS Bukit Mentok, Kemaman hari ini. - UTUSAN ONLINE/Mukhtar A. Rahman


05 Januari 2018 6:18 PM

KEMAMAN 5 Jan. - Yang di-Pertuan Muda Terengganu, Tengku Muhammad Ismail ibni Sultan Mizan Zainal Abidin hari ini meninjau keadaan mangsa banjir dengan melawat beberapa pusat pemindahan sementara (PPS) di daerah ini.

Ketibaan baginda bersama adinda baginda, Tengku Muhammad Muaz disambut oleh Pegawai Daerah, Mohd. Zahari Md. Azahar; Ketua Polis Derah, Superintenden Mohd Said Ibrahim dan Ahli Dewan Undangan Negeri Air Putih, Wan Abdul Hakim Wan Mokhtar.

Terdahulu di sebelah pagi, baginda melawat PPS SK Bukit Mentok dan menyampaikan sumbangan kepada mangsa di samping bemesra dengan mereka.

Tengku Muhammad Ismail kemudiannya ke PPS Surau Surau Pulau Tempurung sebelum menunaikan solat Jumaat di Masjid Meraga Beris, Kijal.

Pada sebelah petang pula baginda melawat PPS Dewan Orang Ramai Kg Batu 14 dan PPS Dewan Orang Ramai Felda Seberang Tayor.

Sementara itu seorang mangsa, Maria Maziah Wok, 67, dari Kampung Bukit Mentok mengucapkan terima kasih kepada keluarga diraja kerana melawat dan turut memberikan sumbangan.

“Makcik mengucapkan terima kasih kepada Yang di-Pertuan Muda. Sumbangan ini dapatlah makcik membeli barangan dapur dan barang barang untuk mencuci rumah apabila balik nanti,” ujarnya.

Seorang lagi penerima, Osman Mamat, 66, teruja dapat bertemu Yang di-Pertuan Muda yang datang bertanya khabar. - UTUSAN ONLINE



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.