MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Isnin, Januari 01, 2018

Beautiful Terengganu











KEMAMAN 1 Jan – Jawatankuasa Pelancongan Dan Kebudayaan Negeri Terengganu kini giat menjayakan kempen menggalakkan orang ramai membudayakan cara hidup sihat menerusi aktiviti fizikal dan amalan pemakanan yang sihat.

Antaranya dengan menganjurkan Program Kempen Gaya Hidup Sihat Beautiful Terengganu Sempena Sambutan Tahun Baru 2018 di Hentian R&R Perasing dekat sini hari ini.

Timbalan Pengerusi Pelancongan Dan Kebudayaan Negeri, Wan Abdul Hakim Wan Mokhtar berkata, pengambilan pemakanan yang baik akan membentuk masyarakat yang sihat dan cerdas.

Turut hadir, Pegawai Daerah Kemaman Mohd. Zahari Md. Azahar, Pegawai Kesihatan Daerah Kemaman, Dr. Mohd. Anuar Abd. Rahman, Ketua Bahagian Jabatan Pencegahan Jenayah Keselamatan Komuniti Ipd Kemaman, Assisten Superintenden Amran Mat dan Pengurus Wilayah Lebuhraya Pantai Timur, Roszi Ibrahim.

“Di samping menjaga kesihatan yang baik melalui pemakanan, masyarakat juga dapat mengelakkan kos perubatan yang perlu dibelanjakan apabila sakit,” katanya dalam ucapan perasmian program itu.

Beliau mengucapkan terima kasih kepada Lembaga Lebuhraya Malaysia kerana telah mewartakan Kawasan R& R Perasing sebagai kawasan larangan merokok.

Jelasnya ibu bapa perlu lebih peka dalam soal pengambilan makanan untuk anak-anak mereka kerana diet makanan yang sihat bermula dari rumah.

“Didikan yang betul perlu diberikan seperti membimbing mereka mengenai pemakanan yang sihat dan seimbang mengikut kadar yang sepatutnya,” ujarnya.

Menurutnya, Kawasan R & R Perasing mempunyai potensi untuk dibangunkan pusat membeli belah bagi memudahkan orang ramai terutama mereka yang tinggal di berhampiran seperti Balok, Sungai Ular, Lembah Jabor, Felda Neram dan juga Ceneh.

Bagaimana pun ia tertakluk kepada Lembaga Lebuhraya Malaysia memikirkan samaada ia perlu dibangun atau tidak, katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.