MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Khamis, Januari 04, 2018

268 mangsa banjir di Kemaman


MUKHATAR A. RAHMAN
04 Januari 2018 10:07 AM
Keaadan banjir di Kampung Tanjung, Bukit Mentok, Kemaman.

KEMAMAN - Seramai 268 mangsa banjir melibatkan 64 keluarga di daerah ini masih berada di enam pusat pemindahan sementara (PPS) hari ini akibat banjir.

Pengerusi Bencana Daerah Kemaman, Mohd. Zahari Md. Azahar berkata, ia peningkatan daripada 158 orang daripada 31 keluarga sebelum ini.

"Kesemua mereka ditempatkan di 11 PPS iaitu Dewan Orang Ramai Kampung Teladas, Surau Haji Othman Kampung Seberang Tayor Hulu, Surau Kampung Ban Ho, PPS Kampung Pasir Gajah, Surau Kampung Pulau Tempurung, Dewan Orang Ramai Kampung Batu 14, Masjid Batu 14, Masjid Batu 16, SK Bukit Mentok, SK Cukai dan Masjid Sungai Mas, Kijal.

"Mereka terdiri daripada 73 lelaki dewasa, 80 wanita dewasa, 103 kanak kanak dan 12 orang bayi,"  katanya ketika di temui di Bilik Gerakan Bncana Daerah Kemaman di sini hari ini.

Mohd. Zahari berkata, jawatankuasa bencana daerah sentiasa memantau perkembangan banjir dari masa ke semasa melibatkan pelbagai agensi antaranya Polis Diraja Malaysia (PDRM), Pejabat Daerah Kemaman, Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM), Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dan Jabatan Pengairan dan Saliran.- K! ONLINE



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.