MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Khamis, Jun 25, 2009

Kenyataan Anwar mengenai Chin Peng ditempelak.

Saya amat tertarik membaca tulisan Lt. Jen ( B ) Zaini Mohd Said dalam Utusan Malaysia 18 Jun 2009 yang berbunyi " Sanggupkah tidur bersama singa tua walau jinak?"

Lt Jen ( B ) Zaini ternyata amat kecewa, malu dan marah apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim minta kerajaan memaafkan pemimpin komunis Chin Peng dan dibenarkan pulang.

Menurut beliau, mengapa kita perlu memaafkan Chin Peng? Sedangkan Chin Peng sendiri tidak pernah merasa bersalah dan insaf serta jauh sekali memohon maaf kepada rakyat dan negara dia atas segala keganasan yang dilakukan Chin Peng dan pengganas lain selama hampir 44 tahun.

Beliau bertanya, Sanggupkah Anwar melupa dan memaafkan mereka yang didakwa olih Anwar telah menzaliminya dahulu? Jika Anwar tidak sanggup memaafkanmereka yng didakwa musuhnya itu, kenapa pula rakyat Malaysia perlu memaafkan Chin Peng?

Anwar tidak menghormati peranan pasukan keselamatan yang tercedera, terkorban dan sebagainya. Bagi saya sama seperti pendapat Lt Jen ( B ) Zaini, Anwar hanya ingin mencari sokongan politiknya yang semakin pudar. Untuk mendapatkan sokongan dari kaum lain Anwar terpaksa membuat kenyataan yang demikan walaupun tak popular.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.