MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Khamis, Julai 02, 2009

Siapa benar antara DS Hadi, DS Anwar dan Lee Guan Aik.

Minggu lepas saya ada membaca akhbar yang menyiarkan kenyataan DS Abdul Hadi Awang mengenai kerajaan perpaduan. Menurut DS Hadi bahawa Pakatan Rakyat lebih mengutamakan perpaduan dari UMNO. Macamana nak sertai UMNO, jika UMNO sendiri tiada perpaduan sesama UMNO.

Hari ini akhbar telah menyiarkan perpaduan dalam pakatan rakyat telah menuju kehancuran apabila Parti DAP Kedah membuat kenyataan akan keluar dari pakatan rakyat di negeri Kedah ekoran Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) merobohkan rumah penyembelihan babi di Kampung Berjaya Alor Setar Kedah. Hari juga DS Anwar Ibrahim menafikan DAP Kedah keluar dari pakatan rakyat negeri Kedah.

Menurut Setiausahanya DAP Kedah, yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kota Darul Aman, Lee Guan Aik, berkata mereka ada hak untuk menolak keputusan pimpinan tertinggi parti itu jika permohonan mereka tidak diterima kerana ia keputusan sebulat suara dibuat dalam mesyuarat tergempar, kelmarin. "Kita tetap dengan keputusan untuk keluar dan ia tetap setakat ini... Buat masa ini DAP pusat belum membuat apa-apa keputusan dan kita tunggu bila tiba masanya.

"Bagaimanpun kita ada hak untuk enggan menerima keputusan pusat dan tetap dengan pendirian keluar dari kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah.

Apakah ini perpaduan dalam pakatan rakyat? Fikir fikirlah sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.