MUKHADIMAH

MUKHADIMAH
Surah Al Fatihah

ROTI LEMBUT GEBU

ROTI LEMBUT GEBU
Kami sedia menerima tempahan Roti Lembut Gebu dari Seluruh Semenanjung Malaysia

Jumaat, Disember 07, 2018

Disunat jurukhatan berbaju Melayu lengkap bersampin, tanjak

MUKHATAR A. RAHMAN
07 Disember 2018 4:39 PM

KEMAMAN - Program berkhatan beramai-ramai anjuran Pejabat Kesihatan Daerah (PKD) Kemaman hari ini cuba membuat kelainan dengan jurukhatan terlibat segak berpakaian baju Melayu lengkap bersampin dan tanjak.

Pegawai Kesihatan Daerah Kemaman, Dr. Mohd. Anuar Abd. Rahman berkata, pendekatan tersebut bertujuan untuk menghiburkan dan mengurangkan kegentaran 18 kanak-kanak lelaki yang menyertai program berkhatan terbabit.

"Kita juga mahu menonjolkan tradisi berpakaian Melayu kepada generasi muda tersebut agar menjadi inspirasi kepada mereka apabila melangkah alam kedewasaan kelak.

"Kesemua kanak-kanak lelaki yang berkhatan pada program anjuran bersama Kelab Kebajikan, Sukan dan Rekreasi PKD Kemaman ini terdiri daripada anak kakitangan," katanya ketika ditemui Kosmo! di sini hari ini.

Mohd. Anuar berkata, program berkhatan beramai-ramai tersebut merupakan acara tahunan kali kedua selepas kejayaan penganjuran sulung pada tahun lalu. - K! ONLINE



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bolih memberi berapa banyak komen yang anda suka terhadap cerita ini. Komen tersebut hendaklah dengan cara yang berhemah dan tidak menyakiti hati orang lain.